Publisert av: Stinasting | mai 1, 2011

Jobbehelg!

Jammi reiste på hytta fredag i ellevetiden og startet med å bygge stillas sånn at han kunne beise drageren inne. Den fikk et strøk med hvit panellakk og ser nå lik ut som taket:-)

Da jeg var ferdig på jobb var det bare hjemom for å plukke opp unger, tilhenger, engangsgrill og pølser. Avansert middag på Tittelsnes på fredag… Etter middag var det beising av kledning på Jammi mens det ennå er stillas. Han fikk den kjekke jobben med å beise under takutstikket på østsiden. Jeg prøvde å engasjere ungene i rydding uten stor suksess, men fikk ryddet masse utenfor og fyllte opp tilhenger og bagasjerom med søppel.

Lørdag kjørte Jammi og svigerfar inn for å beise videre, mens jeg startet dagen i kø på Årabrot Miljøpark. Der var det fullt kvart over ni på lørdagsmorgenen… Etter tømming kjørte også jeg og ungene til Sveio for å rydde videre og tømme en tilhenger til før klokken to. Ungene var litt mer tålmodige og lekte kjempefint utenfor hytta. Det ble beiset et strøk på nord- og østsiden pluss at vinduene på vestsiden fikk et strøk.

Litt senere start på søndag siden vi hadde vært i 30-årsdag til en nabo, men vi var nå i gang med beising halv elleve! I dag fikk nordsiden et strøk til på øverste halvdel, sørsiden fikk beis der det var kledning (vi fikk levert for lite og venter på resten) og frokostplassen fikk et strøk i den høyden jeg turte å klatre opp til. I tillegg fikk vinduene på vestsiden enda et strøk og jeg våget meg ut på stillaset for speedmaling med Jammi sånn at vi kunne få et strøk til på vinduene på østsiden. Han måtte male den øverste delen siden jeg i alle fall ikke står på noen gardintrapp på et stillas og derfor ikke nådde opp. Er veldig fornøyd med at jeg i det hele tatt våget meg ut på stillaset!

Vi fikk besøk av Marianne, Frode og Tanya og da måtte vi teste foldedøren. Det viser seg at den delen som åpnes som enkeldør kan settes i luftestilling ved å vri håndtaket helt opp.

I tillegg er de nå ferdige med takpannene rundt takvinduene og en av snekkerne har vært litt uheldig og trødd gjennom taket på det ene soverommet…

Legg igjen en kommentar

Kategorier

